نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
12336
-
الف
+

«کریم اکبری مبارکه»: سه شب قبل از سکانس ضربت خواب نداشتم و می ترسیدم

«کریم اکبری مبارکه» بازیگر سینما و تلویزیون ایران از تجربه بازی در نقش «ابن ملجم» گفت.

به گزارش آی فیلم 2، یکی از نقش‌های منفی سریال های مذهبی هم که شاید به این زودی ها کسی نتواند نقش دیگری از او ارائه دهد کرکتر « ابن ملجم مرادی» قاتل حضرت علی (ع) است که کریم اکبری مبارکه آن را در بهترین شکل ارائه داد.

وی درخصوص خاطره خود از بازی در نقش ابن ‌ملجم اینچنین گفته است: فلمبرداری این سریال و قسمت ضربت خوردن امام علی (ع) در ماه رمضان بود و من در خانه قطام بودم که آقای میرباقری به من گفت کریم می‌خواهم ضربت خوردن را برای شب نوزدهم بگذارم تا در آن حس قرار بگیری. گفتم به قرآن اگر در آن شب بتوانم بازی کنم، دیوانه می‌شوم. گفت شوخی کردم و خندید و رفت. فلمبرداری فاصله‌ای که من حمله می‌کنم تا جایی که ضربه می‌زنم دو ماه طول کشید.

«کریم اکبری مبارکه» در پیوند با تجربه نقش آفرینی اش به عنوان کرکتر ابن ملجم ادامه داد: قرار بود من ظالم‌ترین فرد تاریخ را بازی کنم. خیلی سخت بود. آقای میرباقری و آقای شریفی‌نیا خیلی به من کمک کردند. خدا را گواه می‌گیرم که من از سه شب قبل از این که اولین سکانس ضربت‌زدن را شروع کنیم خواب نداشتم و می‌ترسیدم.

وی با اشاره به اینکه هنوز هم بسیاری ها او را با آن نقش می‌شناسند، افزود: ابن ملجم یک کرکتر خاص است. همه دوست دارند نقش مثبت کار کنم. حتی آن زمانی که آقای میرباقری آن نقش را به من داد من تعجب کردم. من تمام سعی خودم را کردم که با یک نقش مظلومیت علی(ع) را نشان دهم و آن هم کرکتر ابن‌ملجم مرادی بود.

«کریم اکبری مبارکه» زاده ۱۳۳۲ تهران بازیگر و کارگردان تیاتر، سینما و تلویزیون ایران است.

وی دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی تیاتر است و فعالیتش را از تیاتر و از سال ۱۳۵۰ شروع کرد. او پس از آن در سال ۱۳۵۹ وارد تلویزیون شد.

«کریم اکبری مبارکه» در سال 1390 در فلم «روزهای زندگی» به کارگردانی «پرویز شیخ‌طادی» و سریال «مختارنامه» به کارگردانی «سید داود میر‌باقری» به ایفای نقش پرداخت.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی «کریم اکبری مبارکه» بازی در سریال «مختارنامه» بوده است. او با بازی در نقش «اَحمَر بن شُمَیط» فرمانده سپاه مختار در نبرد حرورا توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند.

با اینکه «کریم اکبری مبارکه» را بیشتر به عنوان بازیگر می‌شناسیم، اما در حرفه‌های دیگر نیز فعال بوده است.

او علاوه ‌بر بازیگر به‌عنوان دستیار اول کارگردان نیز در سینما و تلویزیون فعالیت داشته است. مهم‌ترین اثر کریم اکبری‌مبارکه در حرفه‌ دستیار اول کارگردان، سریال «طفلان مسلم» می باشد.

سریال «بچه مهندس1،2،3» از آخرین آثار تلویزیونی است که «کریم اکبری مبارکه» در آن به عنوان کرکتر «یعقوب» صورت زخمی، پدر واقعی مژگان به ایفای نقش پرداخته است.

گفتنی است که فصل اول و دوم «بچه مهندس» پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است و فصل سوم آن نیز از رسانه ملی ایران در حال نشر می باشد.

بیشتر بخوانید:

دانلود سریال «بچه مهندس»

دانلود سریال «بچه مهندس2» 

م ح

نظر شما
ارسال نظر